Inspirują: Filip Tysander

Szwedzki projektant i biznesmen udowodnił, że efektywny pomysł na biznes może wpaść do głowy w każdej chwili – nawet tej najmniej oczekiwanej. Zainspirował się mężczyzną spotkanym podczas jednej z podróży. Zbieg okoliczności na zawsze zmienił życie młodego Szweda. Kim jest Filip Tysander, który stworzył znaną na całym świecie markę zegarków?

Historia Filipa Tysandera rozpoczyna się 25 stycznia 1985 roku w Szwecji, kiedy to przyszły przedsiębiorca przyszedł na świat. Ukończył Uniwersytet w Uppsali gdzie studiował biznes. Zawsze interesował go marketing. Już jako młody człowiek założył sklep internetowy, który zajmował się sprzedażą plastikowych zegarków i krawatów. Obecnie posiada własną linię kwarcowych zegarków na rękę. Jest także właścicielem najdroższego penthausa w Sztokholmie.

Wellington i NATO

Rok 2006 był punktem zwrotnym w karierze Filipa Tysandera, którego „plastikowy biznes” przestawał przynosić już dochód. W poszukiwaniu inspiracji wyruszył w podróż do Australii. W drodze poznał brytyjskiego dżentelmena – Daniela Wellingtona, którego specyficzny styl ubierania, prosty a zarazem elegancki, w połączeniu z zegarkiem Rolex na nylonowym pasku NATO wywarły na Szwedzie wielkie wrażenie.

Tysander – jak sam twierdził – wcześniej nie interesował się zbytnio branżą zegarków. Przeanalizował jej sytuację dopiero po powrocie z podróży i dostrzegł niszę, w której postanowił zaistnieć. Czego brakowało na rynku? Prostych i pozbawionych większości funkcji ale przy tym eleganckich, modeli zegarków na rękę, za rozsądną cenę. Szwed połączył te cechy w stylu brytyjskiego dżentelmena, co okazało się strzałem w dziesiątkę! Rozpoczął pracę nad stworzeniem nowej marki zegarków, którą nazwał Daniel Wellington na cześć wyspiarza. Zegarki charakteryzowały się ponadczasowym, minimalistycznym wzornictwem pasującym do każdego stylu ubierania – okrągła, płaska tarcza bez ozdób i wymienny nylonowy pasek NATO.

Wykorzystać influencerów

W 2011 r. Szwed sprzedał pierwszy egzemplarz swojego nowego produktu. Chcąc nagłośnić projekt, Tysander wszedł z influencerami z Instagrama w swego rodzaju układ. Wysyłał im Wellingtony w prezencie a oni w zamian musieli jedynie opublikować swoje zdjęcie z zegarkiem na ręku. Przyniosło to zamierzony efekt. Gwiazdy Instagrama błyskawicznie rozreklamowały Wellingtony wśród tysięcy swoich obserwatorów, którzy natychmiast zaczęli naśladować swych idoli i nabywali zegarki Tysandera. Zastosowana strategia marketingowa okazała się doskonała i dzięki niej marka Daniel Wellington odniosła wielki sukces. W ciągu kilku lat rzesze internautów dowiedziały się o modnych zegarkach – szwedzka firma sprzedała ponad 2 miliony egzemplarzy.

Biznesmen Filip Tysander stał się liderem marketingu skoncentrowanego na mediach społecznościowych. Wellingtona na Instagramie obserwuje ponad 4,7 miliona użytkowników. Sukces Szweda jest świetnym przykładem umiejętnego wykorzystania influencerów i portali społecznościowych w promocji i sprzedaży produktów. Potencjalni klienci mogli zobaczyć, jak zegarki wyglądają na nadgarstkach i jak sprawdzają się w życiu codziennym. To dzięki blogerom modowym przedsiębiorca z Uppsali szeroko rozreklamował swój biznes i osiągnął wielomilionowe zyski. Tysander ceni media społecznościowe także dlatego, że umożliwiają mu natychmiastowy kontakt z  klientami i fanami na całym świecie. Komentarze użytkowników, ich punkt widzenia i okazywane wsparcie są dla niego bardzo ważne i motywują do dalszej, coraz lepszej pracy.

Czas to pieniądz

Pytany nieraz o klucz do swego sukcesu, Szwed wymienia zgrany i zaangażowany w projekt zespół fachowców z pasją, umiejętność uczenia się na własnych błędach oraz cierpliwość i odwagę w przyjmowaniu wyzwań. Istotny jest także pomysł na biznes, który wypełnia lukę na rynku, mając większe szanse na przyciągnięcie uwagi klienta. Podkreśla także, że należy pozostawać wiernym swym marzeniom i ideałom oraz być dumnym z każdego osiągnięcia. W 2015 r. biznes Filipa Tysandera wyceniony został na 220 milionów dolarów, a firma ciągle się rozwija.

„Inspirują” to cykl o ludziach biznesu, którzy odnieśli sukces (często międzynarodowy) prowadząc własne firmy i realizując założone cele. Przedstawiam ich historie, pomysły, drogi do sukcesu oraz cenne rady, mając nadzieję, że zmotywują Cię do działania i podpowiedzą, jak zamienić pasję w biznes.